نخستین نشست اعضای اتاق فکر جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره به منظور معرفی اعضا و آشنایی با رسالت های انجمن در محل کلینیک تخصصی امید برگزار گردید . 
مهندس ابراهیم راسخی رئیس اتاق فکر جمعیت خیریه ام.اس ضمن معرفی اعضا خاطر نشان کرد از جمله دلایل و شرایط انتخاب اعضای این گروه  برخورداری از فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه و همچنین فرهیختگی و برخورداری از تفکر و بینش اعضا بوده است . 
وی اظهار امیدواری نمود که باید طوفان فکری در اتاق فکر اتفاق بیفتد و همچنین تاکید کرد که اتاق فکر  فارغ از موارد اجرائی بوده و بیشتر در راستای ارائه ایده و راهکار و... متمرکز خواهد بود .
مهندس محسن جاویدان رئیس هیات مدیره جمعیت خیریه ام.اس ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار جهانی، ماهیت و غایت این نوع جلسات را نیز در راستای تفکرات و ایدئولوژی های استکبار ستیزی دانست و افزود به جرات می توان گفت تنها فاکتور تفکر و اندیشه است که با تبیین راه و روش های معقول و مدبرانه ما را در دستیابی به ارزش ها در تمام حوزه ها  پشتیبانی خواهد کرد. 
مهندس جاویدان با اشاره به اهمیت و کاربرد اتاق فکر در ساختارهای سازمانی بویژه در دنیای امروز خاطر نشان کرد هیات مدیره این جمعیت ضمن ارج نهادن به این تشکل بر این باور، راسخ واستوار است که مهره های این اتاق با توجه به سوابق در خشان ، کارنامه و عملکرد حرفه ای  و همچنین میزان دانش و آگاهی در ارائه  ی راهکارهای منطقی و عملی بسیار موثر خواهند بود .
ایشان در ادامه ضمن اشاره به این مهم که اعضای حاضر در این نشست تبلور جامعه ی استان هستند و خوش فکری و فعال بودن از ویژگی های جداناپذیر و بارز انها بشمار می اید اظهار کرد سمن ها، موسسات خیریه و همه فعالیتهای اجتماعی نیز بی شک برای تحقق اهداف به دیدگاه ها وایده های نو نیاز مبرم دارند که متاسفانه برای تجمیع و تزریق آن به سازمان ها همیشه کاستی هایی وجود داشته است که با تشکیل اتاق فکر این حلقه  ی مفقوده  جبران خواهد شد.  
وی با تکیه بر سفارشات ائمه اطهار در خصوص تقوا و  نظم اذعان داشت بی شک با تسری دادن این دو اصل ارزشمند در تمام حوزه ها بویژه در فضای این نشست ها که بر مبنای اندیشه و تفکر شاکله می یابد شاهد نتایج و ماحصل قابل تاملی خواهیم بود. 
مهندس جاویدان ضمن ارائه ی توضیحات مبسوطی از چارت سازمانی جمعیت خیریه ام.اس یادآور شد ساختار، علل وجودی و نحوه ی ارتباط بخش های مختلف با تاسی از اساسنامه بوده که در نتیجه نقش اتاق فکر نیز در بدنه این چارت مبرهن و روشن می باشد که البته یکی از دلایل مهم ایجاد اتاق فکر تغذیه ایده ها و راهکارهای نو در کمیته های ده گانه می باشند که  کیفیت فرایند عملیاتی و اجرایی انها را بهبود بخشد.  
نسیم اسلامیه مدیر عامل جمیت خیریه ام.اس امید زنجان نیز در بخش دیگری از این نشست به وجود نیروی تازه، فکر تازه و هوای تازه اشاره کرد و افزود این جمعیت با تجربه های بدست آمده در این ۸ سال فعالیت به این نتیجه رسیده است که بایستی از دیدگاه و افکار انسان های خوش فکر و اندیشمند در جامعه بهره مند گردد . 
وی ادامه داد خروجی ها و راهکارهای اتاق فکر بیشتر در حوزه های مختلف اجتماعی حاصل از بیماری ام.اس تعریف می شود چرا که خوشبختانه در اولین قدم که موضوع درمان بیماران مطرح می باشد به یمن وجود خیرین گرانسنگ و همچنین بازیگران حوزه ی پزشکی حاذق و خیر کم وکاستی چشمگیری احساس نمی شود .  
اسلامیه مدیر عامل انجمن ام.اس تاکید کرد ناشناخته بودن بیماری و وجود نگرش ها و قضاوت های مختلف  در جامعه، بیماران مبتلا به ام.اس را به انزوایی تحمیلی و تبعات نادرست اجتماعی سوق داده است که منتج به ایجاد تشویش ،نگرانی ها  و سایر مشکلات در زندگی بیماران شده است که حتی در بعضی مواقع بیمار درد بیماری را فراموش کرده و با تبعات پیرامون دست و پنجه نرم می کند. 
ایشان در ادامه ضمن ارائه ی گزارش مبسوطی از آخرین امار بیماران ام.اس توجه اعضای اتاق فکر را به این مهم معطوف نمود که این تشکل خارج از گود بوده و در مقایسه با دیگران، ارزیابی و تحلیل درست تر و بهتری می تواند نسبت به رویکردها و فرایندهای جمعیت داشته باشد از اینرو هرگونه انتقاد و پیشنهاد و راهکارهای ارائه شده بی شک از یک رویه ی اصولی و کاربردی عبور کرده و ما را در دستیابی به رسالت ها بسیار کمک خواهد کرد.در ادامه اعضای اتاق فکر به ارائه نقطه نظرات  پرداختند که خطوط اساسی آن به ترتیب ذیل می باشد : مبالغ  بودجه ای جاری وعمرانی جمعیت ، لزوم حضور و عضویت تعدادی  از همسران  بیماران در اتاق فکر ، درخواست تبیین کامل فلسفه وجودی اتاق فکر ، لزوم بهره گیری از روانشناسان وجامعه شناسان ، لزوم هم اندیشی با سایر جمعیت های خیریه استان، لزوم اطلاع رسانی فعالیت های کمیته های مختلف ، لزوم بهره گیری از نظر سنجی بیماران توسط اتاق فکر ، لزوم پرهیز اتاق فکر از جزئی نگری ، لزوم بهره گیری از فضای مجازی و....، لزوم زمینه سازی اعتماد مردم به فعالیت های جمعیت، لزوم تسری طوفان فکری به استان و افراد و.... مختلف ، شباهت اتاق فکر به نقش آنالیزور واهمیت زیاد آن ، تاثیر سردسیری وخشک بودن استان در گرایش به بیماری ام اس ، لزوم دیدار اقشار مختلف از ساختمان وفعالیت ها ، لزوم تبلیغ جمعیت وفعالیت های آن در صدا وسیما ، مساجد و....، رشد مناسب خیریه ها در استان، لزوم اهمیت به امور پژوهشی در جمعیت ، لزوم بهره گیری از هسته های محلی، لزوم مکتوب و مستند نمودن درخواست ها از نهادها ادارات و… 
شایان ذکر است در پایان مقرر گردید :                                                                                                                                                                از افراد صاحب نظر و دارای صلاحیت های لازم و با لحاظ نمودن عضویت چند نفر از بانوان دعوت به عمل آید ،برای هماهنگی و تسریع در انتقال نظرات اعضای محترم  واطلاع رسانی  سریع , زمینه استفاده از فضای مجازی وامکانات الکترونیکی و..... فراهم گردد، به دلیل ارتباط تنگاتنگ مباحث , دکتر مفتاح پور مسئول کمیته برنامه ریزی به عنوان عضو اصلی اتاق فکر  دعوت شود ، وظایف و.... مدون جمعیت وکمیته های آن (از جمله اساسنامه و.... )به اعضای اتاق فکر ارائه گردد.


۱۳۹۷/۰۸/۱۵، ۰۹:۵۷:۲۹       1920

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی