نشست جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان با مهندس لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در محل سازمان صدا و سیما برگزار گردید. 
نسیم اسلامیه مدیر عامل جمعیت خیریه ام.اس امید زنجان در این دیدار ضمن ارائه توضیحات مبسوطی از بیماری ام.اس خاطر نشان کرد از جمله دغدغه های بیماران که در بسیاری از مواقع منتج به مشکلات حاد اجتماعی و روحی در فرد مبتلا می شود، عدم درک صحیح از وضعیت بیمار توسط جامعه است .
وی یادآور شد به دلیل شکل و مقتضیات زندگی امروزی بسیاری از مردم، بویژه خانم ها با عوامل و شرایط بروز این بیماری در تماس هستند که مهتمرین آنها استرس بیش از اندازه می باشد.   
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که تعداد بیماران ام.اس در استان زنجان نزدیک به 1500 نفر می باشد افزود متأسفانه بسیاری از بیماران  ضمن مشکلات معیشتی با تبعات و مسائل حاشیه ای دست و پنجه نرم می کنند که حتی در مواردی به دلیل پنهان کاری و هراس از تبعات اجتماعی موجب غفلت جمعیت ام.اس از آنها می شود. 

انجمن ام اس | نقش رسانه
مهندس جاویدان رئیس هیئت مدیره جمعیت نیز  با تکیه بر  راهبرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کاری کنیم بیمار جز بیماری رنج دیگری نداشته باشد تصریح کرد جمعیت خیریه امید با تأسی از شرایط ویژه بیماران ام.اس  نه تنها در تامین دارو بلکه در ایجاد فضای مناسب برای بهبود شرایط زندگی آنها نیز در تلاطم و تلاش است .
 جاویدان با تأکید بر نقش و اهمیت دست اندرکاران بسترهای اجتماعی در تغییرات بنیادی فرآیند زندگی روزمره، نقش رسانه های جمعی و صدا و سیما که از عناصر قابل اعتماد و لاینفک در خانواده های ایرانی می باشد را بسیار برجسته و ضروری دانست. 
 ایشان رویکرد اطلاع رسانی و معرفی صحیح بیماری ام.اس و همچنین مقوله ی پیشگیری آن را که  اولین و اصلی ترین  فاکتور در حوزه ی بهداشت و درمان می باشد را توسط رسانه ملی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد . 
جاویدان در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر مخاطبان رسانه ی ملی در خانواده ها خانم ها می باشند اظهار داشت فرصت آگاه سازی از این طریق، جامعه هدف خوبی را پوشش خواهد داد و اطلاع رسانی به نحو مطلوبی شکل خواهد گرفت  چرا که آمار ها حاکی از آن است که  بانوان  بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ام.اس هستند که متاسفانه با بروز این بیماری  شالوده و اساس زندگی فرد مبتلا نیز دچار تزلزل و بی ثباتی می گردد.   
مهندس لطیفی مدیر کل صدا و سیما ی مرکز زنجان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات موسسات خیریه، ماهیت و وجود رسانه ملی را مردم جامعه عنوان کرد و افزود همواره تمامی رسانه ها با ظرفیت های موجود و بر اساس رسالت ها و مطالبات، در راستای توسعه ی بهداشت و سلامت  برنامه ها و راهکارهای مختلفی را بکار بسته اند. 
وی ادامه داد اهمیت و نقش سلامتی در زندگی منجر به تولید نقشه ی راه های مختلف برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها شده است  که البته صدا و سیما نیز با تاسی از رسالت هایش  به هیچ عنوان از این مهم غافل نشده و طی تولید برنامه های مختلفی از جمله خانواده، بهداشت و ..... و همچنین با بهره مندی از کارشناسان و پزشکان متخصص در این برنامه ها توجه جامعه را به حفظ و ارتقای سلامتی معطوف کرده است.  
وی در پایان حضور کارشناسان و متخصصان بیماری ام.اس در رسانه ی ملی را لازم دانست و افزود با طرح و عملیات سازی برنامه ها و همچنین ایجاد فضای مناسب در برنامه های تلویزیونی و رادیویی بی شک این شکاف ایجاد شده بین بیماران ام.اس و جامعه تا حد قابل توجهی رفع خواهد شد.


۱۳۹۷/۰۷/۲۹، ۱۱:۰۲:۲۴       1894

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی