*به نام خدائی که خاک آفرید 

 کزان خاک انسان پاک آفرید*

 

*دورهمی همیاران انجمن ام اس* چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱با حضور همیاران عزیز و جناب آقای معجونی در انجمن برگزار شد.

ایشان سخنان خود را با یاد و نام خدا آغاز کردند. موضوع جلسه چگونه بر استرس خودمان غلبه کنیم.

آقای معجونی به زندگی اشاره کردند که انسان گاهی در اوج ثروت و گاهی در اوج فقر است و باید در این فراز و نشیب زندگی بتواند خود را ثابت کند. زندگی بالا و پائین دارد، یک روز خنده و یک روز گریه، اینها زندگی را پر بار می‌کند و روح را جلا می‌دهد. انسان در بطن درد و رنج پخته می‌شود بزرگ می‌شود و باید عادت کند اهل گلایه نباشد خود را با دیگران مقایسه نکند، به طور مثال: اگر به مشکلی یا یک بیماری گرفتار شد نگوید خدایا چرا من؟ شاید در روز ازل خداوند این نقش را به او داده است و انسان این نقش را قبول کرده است و با خدا عهد بسته است که این نقش را خوب بازی کند حالا نباید معترض بود و باید به حکمت خداوند ایمان داشت.

کلمه‌ی چرا من؟ این از غلط نگاه کردن به زاویه‌ی زندگی است باید درست نگاه کنیم و ببینیم نقش ما چیست؟ و وظیفه ی ما در این دنیا چیست باید هر لحظه و هر ساعت بنشینیم و ببینیم با کائنات چیکار کرده‌ایم آیا چیزیی به کائنات اضافه یا کم کرده‌ایم، آیا به وظیفه‌ی خود که کمک به دیگران است عمل کرده‌ایم؟!

در ادامه اشاره کردند که ما باید تسلیم خداوند باشیم وقتی تسلیم شدیم عشق از پی عشق می‌آید و خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و خدا به بنده‌ای که دوستش دارد درد و رنج بیشتری می‌دهد چون دوست دارد بنده با او صحبت بکند و «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ و خداوند نور آسمان و زمین است» و همه‌ی نباتات و جمادات با زبان خود تسبیح گوی خداوند هستند.

و خداوند به انسان عقل نداده که قاضی باشد داور باشد یا بازرس باشد.

عقل یک نیروی درونی است که کنترل کننده و مهار کننده امیال او می‌باشد. عقل، فکر و حس منبع شناخت هستند.

در واقع عقل نیروی تشخیص خوب و بد است که در بدن انسان نهاده شده است.

باید از خدا بخواهیم تا سلامتیمان را برگرداند تا ماهم تمام سلامتیمان را وقف بندگانش کنیم

در طول جلسه همیاران در مباحث جلسه  شرکت کردند و باعث شدند جلسه پر شور نشاط باشد. ایشان از همیاران خواستند تا روحیه‌شان را بالا ببرند و افکار منفی را از خود دور کنند و دوبیتی از بابا طاهر پایان بخش جلسه چهارشنبه بود:

 

*یکی درد و یکی درمان پسندد

یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد*

 



۱۴۰۱/۱۰/۲۹، ۱۶:۳۷:۱۹       421

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

فرم همراهی

سفارش قلک

تخلیه قلک

بنر همدردی